Cât timp durează procedura pentru a obține un POS?
După ce ai trimis cererea pentru un terminal de plată POS, vei fi contactat de către unul dintre specialiștii noștri în aproximativ 24 de ore de la procesarea solicitării. Acesta îți va redacta un contract pentru acceptarea la plată a cardurilor și ți-l va trimite spre semnare. După semnarea contractului, tehnicianul nostru te va contacta pentru a stabili cea mai potrivită dată de instalare. În general, terminalul POS este instalat în 5 zile lucrătoare, dar dacă ai nevoie de acesta urgent, poți solicita instalarea express, situație în care se va percepe o taxă conform Termenilor și Condițiilor Generale în vigoare.
Trebuie să am cont la aceeași bancă de la care am terminalul?
Nu trebuie. Oferim soluții fiabile indiferent de banca unde ai contul, astfel că poți alege să ai cont la orice bancă de pe piață. Terminale noastre POS, aplicația GP tom, portalul de plată online, sunt independente de contul bancar. Sunt într-adevăr bănci pe piață care pentru a-ți furniza un POS, îți solicită deschiderea unui cont bancar, sau pachete de servicii adiționale, care pot fi foarte costisitoare, generând costuri suplimentare lună de lună. Dar nimeni nu ar trebui să te oblige să faci asta.
De ce echipament tehnic am nevoie pentru a pune terminalul în funcțiune?
Terminalul va fi conectat gratuit de către tehnicianul nostru și nu ai nevoie de niciun alt echipament suplimentar. Este foarte important de știut, că pentru a putea accepta plata cu cardul prin POS, ai nevoie de internet, fie ca ești conectat prin cablu de internet sau că ai cartelă SIM la oricare rețea mobilă.
Îmi va arăta cineva cum să folosesc terminalul? Sau trebuie să învăț totul singur conform instrucțiunilor?
Tehnicianul te va învăța operațiunile de bază pentru utilizarea terminalului în timpul instalării. Nu este deloc complicat. Vom fi bucuroși să îți răspundem la orice întrebări suplimentare prin centrul nostru de suport - Helpdesk la numărul de telefon: +40 312 295 455 (linie telefonică disponibilă de luni până duminică între orele 8.00 - 20.00).
Este posibil să integrez terminalul POS cu casa de marcat?
Da, terminalele noastre permit integrarea cu peste 85% din sistemele de case de marcat, astfel vei accelera plățile prin card și implicit procesarea tranzacției clientului.
Care sunt costurile pentru utilizarea unui terminal de plată?
Nu trebuie să îți faci griji pentru nicio cheltuială inițială, vom instala terminalul POS gratuit. Ulterior, în funcție de volumul de încasări sau de campania promoțională, vei avea o taxă lunară de mentenanță/ închiriere.
Ce înseamnă TID?
TID = număr de identificare (ID) dispozitiv. Fiecărui terminal de plată i se atribuie propriul număr de identificare.
Unde pot găsi numărul terminalului de plată?
Numărul terminalului este afișat pe ecranul POS-ului și este format din șase cifre. De asemenea, este tipărit pe fiecare chitanță sau pe închiderea de zi.
Vreau să-mi vând produsele pe internet, dar nu am un magazin online. Care sunt opțiunile mele?
Nu-ți face grij, te salvează soluția de plată Push Payments oferită de Global Payments, care funcționează astfel: generezi un ordin de plată pentru o anumită sumă (așa-numitul link de plată) și îl trimiți clientului prin e-mail. Clientul tău va da click pe linkul din e-mail, care îl va conduce către o fereastră securizată de plată, în care va introduce detaliile cardului, informații care sunt confidențiale și nu sunt niciodată partajate direct comerciantului. Plata se creditează în contul tău ca și cum ai fi acceptat plata cu cardul la terminal POS sau în e-shop. Acest tip de plăți pot fi acceptate de oriunde din străinătate.
Ce este funcția Multicurrency și cum funcționează?
Această funcție îți permite să accepți la plată carduri străine și să-ți fie trimiși banii direct în contul de valută. Sumele creditate vor fi grupate în funcție de monedă, astfel încât vei fi creditat cu o singură sumă pentru toate tranzacțiile în moneda respectivă și va trebui să ai câte un cont bancar dedicat fiecărei monede pe care vrei să o accepți. În caz contrar, tranzacția încasată în altă valută va fi creditată în contul tău în RON.
Cum funcționează serviciul Cashback?
Cashback este un serviciu convenabil care permite clienților să retragă numerar simultan cu achiziționarea bunurilor sau serviciilor, până la maxim 200 RON, de la un dispozitiv POS al unui comerciant. Acest serviciu este disponibil doar pentru cardurile Visa, Visa Electron, Mastercard și Maestro emise în România.
Terminalul POS nu funcționează, ce ar trebui să fac?
Sună la departamentul nostru de Helpdesk și asigură-te că ai la dispoziție numărul terminalului, pe care îl vei găsi pe orice chitanță mai veche, pe o închidere de zi tipărită de terminal, sau de asemenea pe ecranul terminalului de plată. Operatorul va verifica cu tine adresa unde este instalat terminalul, apoi încearcă să-l repornești. Dacă terminalul nu repornește, comunică-ne numele și numărul de telefon și un tehnician te va contacta pentru a stabili o dată pentru repararea terminalului.
Terminalul de plată nu răspunde. Cum se repornește?
Pentru a reporni terminalul de plată, apasă butonul galben și punctul în același timp. Ține apăsate ambele butoane timp de aproximativ 2 secunde. Dacă terminalul de plată nu pornește singur, ține apăsat butonul verde.
Unde pot găsi numărul terminalului de plată?
Numărul terminalului este afișat pe ecranul POS-ului și este format din șase cifre. De asemenea, este tipărit pe fiecare chitanță sau pe închiderea de zi.
Terminalul îmi raportează „eroare de conectare / eroare de comunicare”. Ce ar trebui să fac?
Repornește terminalul POS și verifică-ți conexiunea la Internet sau semnalul cartelei SIM.
Terminalul nu imprimă chitanța. Iese doar hârtie curată. Ce ar trebui să fac?
Verifică dacă rola de hârtie este așezată corect. Hârtia are un strat termosensibil doar pe o parte și poate fi folosită greșit invers. Așa că încercă să o întorci.
Dacă terminalul se strică, îmi va fi înlocuit cu unul de rezervă?
Da. În cazul unei defecțiuni, un tehnician te va vizita și va repara sau înlocui terminalul cu un altul.
Este cineva care îmi poate acorda asistență urgent?
Cea mai rapidă cale este să suni la linia noastră de Helpdesk cu numărul de telefon: +40 312 295 455 (linie telefonică disponibilă de luni până duminică între orele 8.00 - 20.00). Consultanții noștri vă vor acorda cu plăcere asistență tehnică.
Când voi primi bani pentru tranzacțiile efectuate?
Decontarea depinde de ora de închidere de zi setată pentru terminalul tău. Ora standard la care se face închiderea de zi în sistemul Global Payments este 22:45. Aceasta înseamnă că, dacă ai închiderea la ora 22:45, toate tranzacțiile vor fi procesate și plătite a doua zi. Dacă ai închiderea mai târziu, toate tranzacțiile vor fi procesate și plătite cu o zi mai târziu, adică 2 zile după termenul standard.
Cum pot obține extrasele cu tranzacții?
Poți descărca rapoarte detaliate și extrase cu tranzacțiile, în format electronic PDF (.pdf) sau Excel (.xlsx), direct din Portalul Comercianților - Merchant Portal accesând următorul link: https://gpnmerchant.com/mportal sau poți seta să fie trimise pe e-mail.
Care este structura comisionului pe tranzacție?
În conformitate cu Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului European, fiecare tranzacție cu cardul prin intermediul unui portal de plată online sau a unui terminal POS este supusă unei taxe compuse din trei părți:
Toate aceste 3 tipuri de taxe sunt însumate și reprezintă comisionul plătit de comerciant către procesatorul de plăți cu cardul. Dintre acestea doar al treilea este păstrat de compania noastră pentru a acoperi costurile și marjele acesteia, iar primele două tipuri de taxe sunt plătite integral către banca emitentă și către companiile de carduri.
Mai multe detalii găsiți aici: https://www.globalpayments.ro/ro-ro/suport/mif.
Pot imprima o copie a închiderii de zi?
Da, dar doar ultima emisă. Pentru a o tipări, accesează pe terminal: Menu (Meniu)- Supervisor - Totals (Totaluri)- Deadline copy (Copie închidere de zi) și confirmă.
Nu înțeleg extrasul de cont. Cine mă poate ajuta și mă va sfătui cu privire la utilizarea portalului - Merchant Portal?
Operatorii noștri de la departamentul Helpdesk vor fi bucuroși să-ți răspundă la orice întrebare. Sună la numărul de telefon: +40 312 295 455, linie telefonică disponibilă de luni până duminică între orele 8.00 - 20.00.
Cât durează înlocuirea terminalului?
Înlocuirea terminalului de către un tehnician specializat durează în general mai puțin de 30 min, în funcție de tipul de conectivitate și de integrare (ex. casa de marcat).
Ce este diferit la noul POS față de cel actual?
Cât costă înlocuirea POS-ului?
Înlocuirea POS-ului este GRATUITĂ, iar taxa lunară pentru POS rămâne neschimbată.
Mă va învăța cineva cum să utilizez noul POS?
Tehnicianul care îți va înlocui POS-ul te va învăța cum să-l utilizezi și-ți va oferi manualul de utilizare. Manualul noului terminal este disponibil și aici.
Am nevoie de PinPad sau de o tastatură, cum procedez?
Te rugăm să contactezi departamentul nostru de Helpdesk - la numărul de telefon +40 312 295 455 disponibil de luni până duminică, între ora 08.00 și 20.00.
Ce fac cu vechiul POS?
Trebuie predat tehnicianului care va veni la tine pentru înlocuire.
Pentru suport, te rugăm să contactezi departamentul nostru Helpdesk, la numărul de telefon +40 312 295 455 disponibil de luni până duminică, între ora 08.00 și 20.00.