Un număr record de schimbări împiedică companiile românești să crească. Cum să le abordezi corect?
În doar patru ani, potrivit unui sondaj realizat de Accenture, numărul schimbărilor în companii a crescut cu 183%. Companiile sunt atât de copleșite de acestea încât amână deciziile de proiectare și pun în pericol creșterea lor viitoare. Schimbă-ți atitudinea față de schimbare și învață să o gestionezi eficient cu câteva sfaturi practice
1. Schimbă optica
De mai bine de 30 de ani, oamenii au fost apreciați în principal pentru capacitatea lor de a reduce costurile. Ca urmare, deseori economisesc pe proiecte și activități care le-ar oferi un avantaj competitiv în viitor. Așa că este timpul să alegi un alt obiectiv și te concentrezi asupra a ceea ce trebuie făcut pentru ca firma să deservească de 10 ori mai mulți clienți, să fie de 10 ori mai rapidă sau să aibă marje de 10 ori mai mari.
2. Pune accent pe pregătirea pentru schimbare
Un domeniu cheie asupra căruia companiile ar trebui să se concentreze este pregătirea pentru schimbare și gradul de capacitate de a absorbi schimbările din organizație. Și este strâns legat de dezvoltarea angajaților. Este știut faptul că factorul uman reprezintă până la 60% din succesul în implementarea inovațiilor și gestionarea schimbării. Prin urmare, dezvoltă angajații din mai multe domenii și sprijină-i pe cei care vor să învețe lucruri noi.
3. Investește în cunoștințe de date și tehnologie
Cunoașterea datelor și tehnologiei împreună cu creativitatea, armonia leadership-ului și inteligența emoțională sau legătura dintre business și sustenabilitate sunt competențe a căror dezvoltare este o investiție valoroasă pentru companii. Abilitatea de a învăța rapid și eficient este crucială pentru a rămâne competitiv.
4. Comunică schimbările în mod eficient
Implică angajații în procesul de schimbare și discuții despre viitor. Cere-le opiniile și ideile lor și oferă-le oportunitatea de a fi activi în procesul de schimbare. Comunicarea eficientă începe cu ascultarea, învățarea și înțelegerea. Când echipa ta vede că îi asculți cu adevărat și că ești interesat de opiniile lor, te va asculta mai mult.5. Pregătește-te pentru necunoscut
Fa un inventar a ceea ce poate fi anticipat și pregătește liniile de bază ale unui plan pentru a gestiona cel mai bine întregul proces. Clarifică rolurile, costurile de timp și întocmește o listă de variabile cunoscute care vor fi cel mai afectate de schimbare.
6. Adaptează-te la schimbările pieței
O companie este un organism viu care trebuie să se adapteze la schimbările de pe piață pentru a reuși versus competiție. Schimbările pot fi provocatoare, dar aduc și noi oportunități. Îmbrățișează schimbarea ca o oportunitate de creștere și inovare. Dar asigură-te că construiești pe baze solide și că nu va trebui să schimbi totul din nou într-o perioadă scurtă de timp.